Grywalizacja mobilna w Polsce: rekordowe wydatki i nieoczekiwane trendy
Data dodania: 30 sierpnia 2024
Grywalizacja mobilna w Polsce: rekordowe wydatki i nieoczekiwane trendy

Gry mobilne szybko zyskują popularność na całym świecie. Polska nie jest wyjątkiem - u nas gaming mobilny stał się prawdziwym fenomenem kulturowym. Coraz więcej Polaków spędza swój wolny czas grając w gry na smartfonach i tabletach. Wielu z nich jest skłonnych przeznaczyć na to hobby niemałe kwoty.

Jeszcze kilka lat temu gry mobilne nie były traktowane poważnie. Krytycy uważali je za prymitywną rozrywkę, niezdolną do konkurowania z grami na PC i konsole. Sytuacja zmieniła się jednak diametralnie. Nowoczesne smartfony mają imponującą wydajność, pozwalającą na uruchomienie nawet wymagających gier. Na platformy mobilne wydawane są porty znanych projektów AAA.

Dlaczego Polacy wybierają gry mobilne

Według ostatnich badań przeprowadzonych przez SW Research na zlecenie Huawei, 49% ankietowanych Polaków regularnie gra na smartfonach lub tabletach. Liczba ta jest oszałamiająca - prawie połowa populacji kraju jest uzależniona od gier mobilnych. Co tłumaczy tę popularność?

Główną zaletą gier mobilnych jest ich dostępność. Smartfon jest zawsze pod ręką, umożliwiając grę w dowolnym miejscu i czasie. Niezależnie od tego, czy jest to krótka przejażdżka metrem, czy czekanie w kolejce, zawsze możesz spędzić czas z ulubioną grą.

Drugim ważnym czynnikiem jest różnorodność gier. App Store i Google Play oferują tysiące gier na każdy gust:

  • zwykłe gry logiczne, takie jak trzy w rzędzie;

  • strzelanki dla wielu graczy;

  • symulatory wyścigów;

  • gry fabularne;

  • gry strategiczne;

  • porty znanych hitów na konsole i PC.

Tak szeroki wybór pozwala każdemu znaleźć grę dla siebie, niezależnie od wieku i doświadczenia w grach.

Polityka cenowa odgrywa ważną rolę. Większość gier mobilnych jest dystrybuowana w modelu free-to-play. Można je pobrać i zacząć grać za darmo, a monetyzacja odbywa się poprzez zakupy. Dzięki temu próg wejścia jest minimalny.

Na co Polacy wydają pieniądze w grach mobilnych

Pomimo darmowego charakteru większości gier, wielu polskich graczy nadal jest skłonnych wydawać prawdziwe pieniądze na wirtualne dobra. Według wspomnianego badania, 46% respondentów dokonuje zakupów w celu przyspieszenia postępów w grze. Na drugim miejscu pod względem popularności znajduje się zakup wirtualnych przedmiotów (18%). Na kolejnych miejscach znalazły się zakupy nowych umiejętności dla postaci (17%), waluta w grze i przepustki sezonowe (16%), a także przedmioty kosmetyczne do personalizacji bohaterów (14%).

Co ciekawe, mężczyźni są znacznie bardziej skłonni do wydawania pieniędzy na gry mobilne - 56% w porównaniu do 38% w przypadku kobiet. Najbardziej aktywnymi nabywcami byli gracze w wieku 25-34 lat - 55% z nich regularnie dokonuje zakupów w grze. Najbardziej oszczędni okazali się natomiast młodzi ludzie poniżej 24 roku życia - tylko 31% z nich wydaje pieniądze na gry mobilne.

Wydawane kwoty robią wrażenie

Liczby charakteryzujące wydatki polskich graczy na gry mobilne zastanawiają. Najczęstsza kwota miesięcznych wydatków mieści się w przedziale 11-50 złotych (ok. 190-860 rubli). Taką kwotę wydaje 22% aktywnych graczy. 8% ankietowanych jest gotowych co miesiąc rozstawać się z kwotą 51-100 zł (880-1720 rubli). A 5% wydaje ponad 100 zł (ponad 1720 rubli) każdego miesiąca.

Liczby te pokazują, że Polacy mają poważne podejście do gier mobilnych. I do gamingu w ogóle, bo rynek gier w Polsce rośnie i osiągnął już poziom pandemii. Dla wielu osób nie jest to tylko sposób na zabicie czasu, ale pełnoprawne hobby, które nie jest zbyt drogie. Gotowość odbiorców do płacenia stymuluje deweloperów do tworzenia coraz większej liczby wysokiej jakości i dużych projektów na platformy mobilne.

Materiał został przygotowany przy wsparciu twinspin.pl

Informacja
Aktualnie przegladasz wersje elubin.pl dla telefonow komorkowych. Zapraszamy do odwiedzenia strony glownej portalu.

Copyright © 2006-2023 Portal Lubina. Wszelkie Prawa Zastrzezone.