Data dodania: 26 lipca 2017
W piątek spółka PLK podpisała wartą prawie 190 mln zł umowę na modernizację linii Legnica – Rudna Gwizdanów. Odnowionych będzie dziewięć stacji, a dodatkowy przystanek powstanie w Lubinie.
Polskie Linie Kolejowe 21 lipca podpisały w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim umowę na remont linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica-Rudna Gwizdanów. Wykonawcą prac jest Torpol, która na wszystkie prace ma czas do końca 2019 r.
Dzięki inwestycji powstanie możliwość uruchomienia połączeń pasażerskich pomiędzy głównymi ośrodkami Zagłębia miedziowego: Legnicą, Lubinem i Głogowem. Dwukrotnie szybciej – 120 km na godz. pojadą pociągi pasażerskie. Czas przejazdu skróci się o połowę z ponad godziny do ok. 30 min.
Dziewięć stacji i przystanków będzie odnowionych. Obiekty będą dobrze oświetlone i wyraźnie oznakowane, a także dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych.
Kolejarze zaplanowali budowę nowego przystanku Lubin Stadion, położonego w odległości ok. 1,5 km od stacji Lubin Górniczy. Nowy peron będzie wyposażony m.in. w wiaty, siedzenia oraz pochylnie dla niepełnosprawnych.
Składy towarowe pojadą 80 km na godz. Zakres robót na 40-kilometrowej linii obejmuje m.in. tory, mosty, wiadukty i sieć trakcyjną. W ramach prac przewidziano m.in. wymianę 36 rozjazdów, odnowienie 65 obiektów inżynieryjnych (wiaduktów, mostów).
Zaplanowano też nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych, a także budowę nowego wiaduktu kolejowego na stacji Koźlice.
Inwestycja realizowana będzie z funduszy unijnych, w ramach rządowego programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość całego projektu to 196 mln zł, z czego dotacja unijna pokryje 130,5 mln zł.
Trasa Legnica-Rudna jest łącznikiem między dwoma magistralami kolejowymi: linią E-30 (Węgliniec-Legnica-Wrocław-Przemyśl) i linią nr 273 (tzw. Nadodrzanką, łączącą Wrocław z Zieloną Górą i Szczecinem).
Koleje Dolnośląskie zamówiły też jedenaście nowych, pięcioczłonowych (tj. większych niż dotychczas) pociągów, które pojadą m.in. tą trasą (z Wrocławia do Lubina i Głogowa). Pierwsze pojazdy Impuls z firmy Newag pojawią się na dolnośląskich torach już pod koniec tego roku.
Copyright © 2006-2023 Portal Lubina. Wszelkie Prawa Zastrzezone.